Thursday, August 11, 2011

Mayat Stephanie umpama mumia



Sharifuddin menunjukkan baju dan barang-barang lain dipercayai milik Stephanie di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang di Kuantan semalam.



KUANTAN - Mayat dipercayai wanita Perancis, Stephanie Foray, 30, dijumpai Isnin lalu dalam keadaan tangan dan kaki diikat sebelum ditindih tilam dan bantal di dalam sebuah gua di Kampung Tekek di Pulau Tioman.
Tangan dan kaki mangsa diikat menggunakan getah paip kecil sebelum mayat itu ditimbus sedalam tiga meter.
Bagaimanapun, polis menunggu ujian asid deoksiribonukleik (DNA) bagi mengesahkan tulang rangka yang ditemui ditimbus itu milik Stephanie.
Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab. Ghani berkata, setakat itu polis mengandaikan rangka itu merupakan milik Stephanie berdasarkan beg sandang yang ditemui bersama rangka tersebut.
"Polis telah menjumpai satu rangka manusia dibungkus seperti mumia berserta sebuah beg sandang dipercayai milik mangsa," kata beliau kepada pemberita di sini semalam. Difahamkan, keadaan gua yang sejuk mempengaruhi proses pereputan mayat itu.
Sebelum ini, media melaporkan kehilangan seorang wanita warganegara Perancis, Stefanie yang berasal dari Bourg En Bresse sejak 8 Mei lepas.-kosmo

No comments:

Post a Comment